Friday, March 20, 2009

PERCEPTION punya HAL

aku ari ni sedih sgt2. tak terkata sedih aku
ye lah, aku rasa aku dh byk berubah semester ni
tak sngka perception org still lg mcm tu kat aku

aku tau yg aku mmg terkenal dgn
cakap lepas and direct tnpa selindung
tapi aku cakap bukan benda bukan2
tp yg sebenar n kenyataan
cuma org yg nk menerima
hakikat tu yg pedih nk dgr

kes nyer bermula dikelas pg tadi la
my frenz kena wat presentation
kebetulan dorg present tnpa kehadiran puan
di mana puan sruh dorg present dlu

walaupun mcm biasa
aku tak penah nk pay attention to any presentation
but i keep my mouth shut...
where i just sit on my place and did not make any noise..

try to pay attention but still blury
(maybe sbb mamai kot...)
then suddenly puan dh smpai
my frenz pun abis wat presentation
puan pun tnya2 la soalan kat kelas
sume diam termasuk my frenz yg present td..

then puan suruh dorg kluar cam biasa
sbb nk bincang dgn kelas nk bg markah
dgn jujur dan lantangnyer
aku rasa number yg kuar dr mulut aku ialah TUJUH

and ada yg bersuara ENAM
smbil menyampai kan sebab dia pilih number tu
untuk kumpulan tu!
but NOT ME!!!
ada juga yg ckp LAPAN
(utk pengetahuan mrkah penuh SEPULUH ok)
tp dgn pantas wajah puan berubah bila puan dgr
perkataan LAPAN
puan sindri mcm tak setuju dgn kelas

then aku ckp dgn puan
apa kata puan jela wat kptusan
senang citer
lagi pun puan kan lecturer
so keputusan nyer hanya puan yg tau berapa
sbb puan kata baiklah sy wat keputusan
pastu dia tak bg tau bp..

after kelas tu abis
bermula la rasa sedih aku
bila dpt tau
my frenz yg present tu
fikir i yg menyuarakan number ENAM tu
rasa macam watdetuttt......
aku plak yg kena
padahal aku tak bersalah

dengan pantas fikiran dorg
pikir aku nyer suara
wah2....hancur hati
apa ingat aku ni kejam sgt ke

but thanks to my frenz yg dok sebelah i
dia back up
bg tau bukan i yg cakap
thanks a lot ok .....

entry ni bukan nk jd kan isu
tp cuma nk luah rasa sedih tu
baru i tau apa org lain pkir pasal i
just because i rather like to speak out loud my opinion ...
then trus dpt gelaran ckp lepas

for me la kan
apa gne ckp cover2 tp
nanti ckp belakang
biar lepas tp thats it
belakang tak ckp dh
dosa pun leh dikurangkan
btul tak

bukan apa
cuma agak sedih
dlm byk2 suara dlm kelas tu
nama i yg dorg choose first
apa org lain tu baik sgt ke???

ok la tak mo pjg citer...
nukilan atas tu tak da tuju pada sape2
but only my LUAHAN HATI ok!!

for others please comment on
mana satu lebih baik:
a) ckp lepas like me then org benci!
OR
b)ckp cover baik punya blakang buat ketupat!

thanks for all those who will comment about this...

No comments: