Thursday, March 19, 2009

SEKEMBALINYER DAKU...DARI MELAKA

Walaupun post entry aku agak lambat dan ketinggalan
(jika dibandingkan dgn sheh...laju tahap gaban update entry)
dengan date aku musafir ke melaka iaitu pada 13 mac and 14 mac...(2 ari 1 mlm pun nk kecoh..lala)
tapi byk benda aku nk citer..
cuma tak ada masa jer (sebab miss sheh dh curi masa aku....hahahaha)

journey to the west...ops slh plak
journey to melaka jerr...
bermula di pagi hari
di mana aku malas btul nk bgun dr tilam ku yg empuk
lagi diapit dgn bantal2 kesygan ku...

ku gagah kan kaki untuk menendang selimut
aku kuat kan tgn menolak bantal
tiba2 dh ada dlm bilik air mandi.....hehe

siap cepat2
tiba2...
dgr guruh kat luar
aduh...susah la cam ni
sbb niatnyer nk rempit sama bapak ku
ke kolej teratai
because mls nk drive nt kena tinggal
wakaka(my kelisa nama ...sempena no plat dia wka)
kat sana sorg2 cian dia...

dgr berbaju kurung
ku merempit juga...
dh lama tak naik motor dgn bapak ku...
syok juga sbb dh lama tak kena angin pg
slalu aircond jer...lalala




sewaktu tunggu pakcik bas dtg melapor diri...haha






dh smpai2 tu bas plak lmbat...
dlm kul 8 lebih juga la
pakcik bas tu punch card dpn kolej teratai tu...

tapi...
driver bas tu...
merupakan pelumba kereta tak jadi...
dia bw bas fuhh...laju seh...(seh yer bkn miss sheh)
10,30 tepat smpai...

destinasi pertama:
MITC - melaka international trade center (bekas tapak jom heboh ari tu)
we all di bawa merayap di dlm mitc
best jg tmpat tu...
tmpat pertama dia tunjuk is......TOILET...tak tau nape...hahaha






kat mitc ....



then we all makan kat kedai
NASI KANDAR SUBAIDAH
berdepan dgn mitc
honestly to say....
the management not to ok
the service...nk kena aku arah baru siap mknan aku lau tak tggl aku kat situ
most importantly.....TOO EXPENSIVE...

then we all went to zoo...
warghh...bygkan pns2 kami di zoo...utk pengetahuan kami shj di zoo selain binatang2
mmg menetap di situ...
di highlight kan di sini BERBAJU KURUNG yer kawan2
cukup TERSEKSA....
nape la melaka ni pns sgt eh...herm satu isu jg nih...





what happen with my legs......




after went to zoo...
we all check in kat
PENGKALAN BALAK
CHALET ASTANA EDAYU
untuk pengetahuan chalet tu ok la...
kalau perfect mst nama dia bkn astana tp istana kan...lalala
by the way tepi pantai ok chalet tu....

petang tu amik gmbar byk2..
nasib tak abis kodak (time kasih kpd kamera digital)
tp bateri je k.o




me and nad...
















mlm tu upacara BBQ...
karaoke....(ehem2..atas ada nyer sponsor dr org syg...thanks dear...lau tak mst sunyi jer)
nsb tak pecah speaker cuma yg pecah ada lah PETI SUARA!
main sketsa2...best sgt...sporting btl bdk2 kelas aku nih...




taukey sponsor karaoke...my dear...lalala











me an him....hehehe















peserta karaoke yarn....huhuhu






hari kedua:
we all check out slepas melantak mihun grg
trus menuju ke rumah ank yatim...
agak sesat juga bas ni...bas je sesat we all ok...



di tepi pantai sblum check out...








then we all ke bandar melaka
naik MENARA TAMING SARI
best...
lau akak yg jg tu laju kan speed dia..
sure mcm solero kat genting highland
hahaha











then we all jln2
1 bandar melaka dari kul 11 tak silap smpai kul 4 ptg eh
(masa tu soalan yg bermain ialah: mana la kaki i ni tak rasa pun dia...)

best me and my dear naik
BECA....hihihi
pakcik tu dgn selumber
pasang lagu hindustan lg
lalala






lalalala....



next destination lps kul 4
we all trus dibawa ke
RIVER CRUSE melaka
then after that

we all balik ke shah alam
tp sempat singgah mkn di
RESTORAN JEJANTAS AYER KEROH
for the second time
i mkn kat A&W...

ohhh.... what a trip....
so fun and so tiredddddddddddd.....

3 comments:

Gloghia said...

hahaha romantika atas beca nampak?
wah wah

chi_Ra said...

hahahaha...bukan slalu..
lg pun dia mls nk jln tu yg ajak naik beca
sian pakcik tu kayuh
we all dah la berat2 ahahaha

panggil aku shEh said...

hahaha..aku lg laju dari ko!!!!