Tuesday, May 12, 2009

BAPA TAK GUNA...CUAI!!!


entry kali ni mengenai sikap segelintir manusia yg cuai...tp kali ni aku nk focus pada kaum adam di golongan bapa sahaja...sudah naluri seorang bapa untuk syg akan anak dia..tp ada juga segelintir yg tak bertanggunjawab dan merealisasikan pepatah ini "haruan mkn anknyer"..

bg golongan bapa yg bertanggunjawab..seribu tahniah aku ucapkan atas kasih syg anda..pada yg tidak...bawa2 la sedarkan diri..bahawa bila anda di alam barzah nanti..doa ank mu ini yg akan dpt membantumu.

mst korg ingat aku ada pengalaman pasal golongan bapa yg teruk ini..sorry anda silap! Alhamdulillah bapa aku seorang yg bertanggungjawab malah cukup penyayang..entry ni tak de kena mengena dgn bapa aku..tp berkaitan dgn video ni...saksikan kecuaian seorang bapa!!!




macam mn la bapa budak tu boleh cuai sgt...tak ptt betul..boleh plak tinggal ank ats motor tak matikan enjin...sian budak tu..apa la jadi kat dia kan..

cuai sungguh...mmg aku tau ada antara korg yg gelak mula2 tgk video ni sama mcm aku gak .. tp aku pkir2 balik..sebenarnya tak da benda yg kelakar...

dh la dua2 tak pkai helmet..hmm...nasib tak de kereta langgar budak tu...aku tak tau la apa nk jadi...pttnya benda2 mcm ni kita tak boleh terlepas pndang...lagi2 melibatkan ank sindri...

buat golongan bapa2 diluar sana..berhati2 yer..jgn cuai..nanti ada yg tergadai nyawa baru nak tepuk dahi menyesal...tak guna dh masa tu!

5 comments:

Anonymous said...

Siyes cuai.
Haih...n pasal x pakai topi keledar tu mmg truk.

Pyh manusia cmni.

niesah la! niesah!! said...

huish...seb bek anak die jatuh kat depna tuh bukan jalan raya..kalo x ngeri lagi..anak die sempat bagun tuh..insyaAllah xde pape kot.. ;)

amir acap said...

pergh bapak r....cuak gle tgk...seb bek xde kete lalu tu....ish mengong sgguh....sakit tuuuu...

chi_Ra said...

tu la...harap2 budak tu ok la..
tkut ntah2 skang ni budak tu dh besar..
trauma nk naik motor...

Mrs Nurul said...

giler smart budakkecik bawak moto!! solute!!