Monday, May 11, 2009

nak "MAID"...tapi jangan MENYESAL!!

semalam aku dpt email dari seorg sahabat..mula2 mmg malas nk baca sume email yang ada tp disebabkan title email dia berhati2 dgn pembantu rumah. aku tertarik nk buka email dia.. walaupun aku tak de maid tp nk tau juga ...hahaha...dengan slow motion aku klik email tu..dan dgn lagi slow motion internet aku smlm open email tu..bengang btul aku menunggu..bila open je email tu mcm biasa la penuh dgn fakta2 meng'forward' email ni sume..tp isinyer last skali..leceh btul lah...

skali isi email tu ringkas jer..

"berhati-hati lah yer..."

aduh konfius aku dh...skali rupa2nyer ada video daa.....aku tunggu lagi nk download video tu...hmmm...akhirnyer...dpt juga.

video tu tak de sound. starting dia ada seekor haiwan bertopeng kan manusia berjalan ( nt korg akan phm nape aku ckp mcm tu) dr caranya mcm nk suap seorang kanak2 makan...suddenly... baik korg tgk sendiri video ni dibawah...aku sedih sgt2...tergamam..terkaku..kalau aku bleh masuk dlm video tu nk ajer aku jadi superhero..tp apa kan daya aku tak mampu..hanya mampu melihat dan menyumpah seranah....




skrg dh tgk video tu..korg mst rasa apa aku rasa dan phm nape aku pgl maid tu mcm tu...
tak guna betul...bila aku dh tgk..aku rasa dh kawin nanti aku tak nk cari maid la..biar la aku sibuk mcm mn pun..aku tak nk cari maid...takut...

kes 1

ckp pasal citer maid auntie aku ada cerita psl maid dia dlu...zaman dlu lau nk cari maid dorg siarkan kat akhbar keje maid kosong...tak de agensi2 ni...so auntie aku ni pun advertise la... kemudian..dia setuju amik sorg perempuan ni..dia pick up that lady kat bangi...

bila dh smpai umah tu..auntie aku tnya mn baju.. dia ckp dia dh gunting2...auntie aku diam je... tnya lagi mn ic..dia dh gunting2...dia just tunjuk surat jer...auntie aku baca la..dia kena dpt kan suntikan ikut time ditetapkan kat hspital seremban..so auntie aku wat biasa jer...

skali bila malam tu..ada maid lg sorg..tgk perempuan tu dh duduk diam je pastu mata dia bulat pdng depan tak gerak2..disebabkan takut..dia pgl auntie aku...dorg sume turun la tgk... mmg auntie aku ckp menakutkan muka dia..mata besar pndang tak gerak2... sume dh panik.. masa tu pkul 2 pagi...uncle aku cuba tegur2 dia tp dia diam jer...auntie aku dh suh maid lagi sorg tu naik bilik atas kunci jgn kuar2..

skali auntie aku baru teringat psl surat tu..rupa2nya dia tak dpt lagi suntikan tu...and perempuan tu rupa2nya gila....hantu dia dh dtg sbb tak kena suntik...uncle aku dok perhatikan perempuan tu.. auntie aku plak g simpan sume parang, pisau sume lah tkut nanti dia mengamuk ke..nsb auntie aku ni pndai..dia buka mangga pintu dpn..tkut apa2 jadi nanti senang nk lari...sume senjata tajam dia dh sorok kan...

uncle i ckp kita tgu pkul 6 pg nanti..skg ni kita biar dia kat bilik tu...jgn kacau dia.. and nasib baik dia dok je kat blik tu.. pkul 6 pg jer..uncle i trus bawa dia naik kereta..auntie i tgk beg yg dia bawa..sume isi sampah..tak da apa pun...pastu uncle i hantar dia balik kat umah dia di bangi... masa tu auntie i trus serik..dia cakap tu sume pasal arwah wan ko penah ckp ko siarkan la lagi kat suar kabar nanti dpt org gila baru tau..trus auntie aku serik...

kes 2..

lps dgr cerita dr auntie aku tu...mak aku plak citer...dlu penah ada kes maid gila ni juga... majikan dia pesan...nanti u wat sup untuk anak i...then dia g keje...

balik tu...dia tgk maid dia dh masak...dia mkn la sup tu... dia rasa lain jer...pastu dia tnya mn ank dia..dia kata ada kat atas..dia pergi la tgk..tp tak de... dia tanya lagi..mn ank dia... skali dia tunjuk dlm peti beku...bila majikan dia buka peti ais tu dia tgk kepala ank dia dan 2 peha ank dia ada dlm tu....

korg bygkan masa tu....tak ke ngeri...rupa2nya maid dia msk sup ank majikan dia...and majikan tu mkn sup ank dia sindri...mak aku citer..bini majikan tu trus trauma and jadi tak betul skit...kesian bini dia...

ish.....ada maid susah..tak de maid pun susah skg ni...tp aku rasa la dlm byk2 benda moden yg di hasilkan, diadaptasikan dan di komersial kan...aku rasa aku prefer menjaga keluarga cara tradisional di mana NO MAID.......takut aku .........nyesal tak sudah je nanti!
lagi pun kalau zaman atuk nenek dulu ok je tak de maid..insyaallah aku pun ok kot....

8 comments:

felly said...

sial punya maid!
mmg patut jd org gaji la minah tak guna tuu.
BODOHH!!!

chi_Ra said...

hahaha...tau tak pe...

Unknown said...

Pergh..masak budak tu

Unknown said...

sial.. panas je

azalia hjsalleh said...

benci maid cm gitu ,
e3 kuang asam !

cite no 2 kamu mmg seram larh
x selera na mkn sup pas ni

chi_Ra said...

lya-
smpai mcm tu skali..tu blum g satu blog ni
http://nordarlina.blogspot.com/2009/05/cruel.html

cuba g...lagi tak lalu nk mkn ni kan plak nk telan!!

IxoR@ said...

kesian budak tu...

apa la dosanya....

chi_Ra said...

ixora-

mmg pun sian budak tu...lau chira la..dh meraung tahap gaban kot.