Friday, May 8, 2009

what??? STOP BLOGGING

arghhhh...mmg susah nak wat keputusan ni..tp sape yg kata aku nk STOP BLOGGING..
hahaha...ternyata title post entry ni berjaya sebagai come back aku dari medan perjuangan ilmu..exam aku tak stop pun cuma break kejap bulan ni..nk focus tok exam..mst ada yg kata agak poyo amik smpai tak leh nk post entry mcm yg lain miss sheh and miss ayana yg masih boleh menghantar entry2 meletup ..aku bukan apa..bila dh mula get connected to the internet (ok tak abis lagi badi paper network aku...dush2 wakeup shira..) aku akan jadi non stop user...skali online sure2 dlm 5 jam aku leh abis kan dpn laptop mcm tu jer...arghhh tak snggup rasanyer..lagi pun semester ni aku terasa sgt aku struggle sgt2 bermati-matian. course semester ni mmg tough sgt2 lor...so aku terpaksa korbankan my leisure time for a moment and focus to my study..

for this semester final exam aku dihantar ke 5 medan perang.


Medan 1 : database...

my komen : hahaha dengan penuh harapan aku menaruh pada paper ni. aku mmg bajet stok "A" tok paper ni..walaupun awal2 semester most of my classmate mmg benci tahap gaban subjek ni sbbnyer we all ada 3 lecturers. 1 lecturer just for about 4-6 weeks cam tu...mmg tension.. lecturer last skali miss E (nama ringkasan utk mengelak blog aku di saman) mula2 dia dtg..comel, sweet and interesting. skali ajar....aduhhhhh...terasa bodoh nyer aku..mn tak nyer asyik di jadikan bahan bandingan jer. siap perli2 lagi kelas aku kat dlm lif (dimana adanyer kehadiran budak2 kos lain). masa tu mmg pandang down giler dgn dia. tapi...suddenly dtg aura yg mencabar aku..aku nak tunjuk kan kat dia yg dak2 kelas aku ni tak selemah yg dia ckp. so mmg masa tu sume org nmpk perubahan aku..dr penghuni meja blakang skali jadi penghuni meja paling depan whiteboard (sebenarnyer faktor lain aku dh jadi rabun giler tak nmpk and tak bape dgr suara dia yg halus tu...pada miss ayana time kasih sudi memberi tmpt duduk mu pada ku).. aku mmg jadi org tak phm bahasa slagi tak phm, amik ko soalan dr aku...lastly aku dpt rasa subjek ni interesting and senang je sbnrnyer...hahahaha

the paper : wahhhh.....alhmdulillah..aku boleh buat.. masa 3 jam diberi aku gune 2jam 30 mnt jer ( tabik spring pada yg kuar lg awal dr aku) aku bersyukur... usaha menyelak nota n buku berjaya diturunkan keatas kertas jawapan...hope my result will be like im expected...

Medan 2 : international business management

My komen : aku mmg tak berharap dgn paper ni sbbnyer aku tak pernah study tok paper ni..time test pun aku jadi jahat open book(also all of my classmate ok).. mmg sejujurnya tak pernah study subjek ni just dtg kelas tok attendance..any input...narrhhh..nop at all..minta maaf puan lela ats kederhakaan aku pada subjek ni.

The paper: arrrrhhhhh...apa nk baca ni..nk focus mn ni...byknyer...nk baca sumer ke? Belajar ke benda ni...tu la ayat2 yg kuar dr mulut aku masa study tok paper ni.. mmg mcam..tuttttttt...no comment... skali kuar pun tutttt... mcm biasa bismillahitawakalallah.. tu je yg mampu dikata.

Medan 3 :administrative office mgt..

My komen :subjek ni besttttt sgt sbb lecturer dia kiut miut abis...celoteh memanjang..mmg best and sporting...suara dia nyaring giler...lagi2 bila nama ko dipanggil..hahahaha.leh jatuh jantung dgr..ada hikmah dia tau..bila nk test kan teringat2 suara dia yg nyaring tu smpai kan ilmu...hehehe..love u la puan murni

The paper :yahhhhhhhhhhhooo....mmg sng sgt...all the question start with list down , state all...hahaha sume list2 jer tak byk elobration...mmg kacang la...tp tak tau la apa hasilnyer...hahaha

Medan 4 : human resource

My komen :subjek ni best jg sbb lecturer dia yg ensem..sir izwan...hahaha(pujaan miss sheh)..setiap kali soalan jer nama aku yg dipanggil...lagi2 aku jer..kdg2 rasa segan dgn classmate lain..smpai ada kata dia pilih kasih..aku pun mcm nk ckp jer sir dlm kelas ni ada jer yg bernama sheh, ayana and so on..tp tak kuar plak.. test dgn dia tak yh ckp la mmg senang open book test...petik jari jer..

The paper : what the tuttttttttttttttttttttttttt....susah tahap gaban..ntah mn2 la chpter nyer.. aku bila baca soalan mcm apa jer...dia tnya lain bagi lain pndang kiri pndang kanan... masing2 pndang atas...(umpama berdoa mohon jawapan diturunkan dr langit...atau aku je yg harap mcm tu..) arghhhhh...at this moment..suddenly feel hate him so mucccchhhh...die..dieeee...

Medan 5 :network management

My komen : subjek ni la yg wat aku tak senang duduk...susah sgt nk score...(penjaga gol dia susah bg markah...pa la aku merepek ni) dak2 lain yg expert meniru time test tu seronok la...carry mark tinggi jer...aku plak...separuh jer..sedih n risau n resah tahap gaban...

The paper : alhmdulillah..berkat doa..soalan tu jd senang tok sume org...most of all candidate subjek ni kuar awal...sng sgt kot.. aku bersyukur sgt..tp aku berharap atas usaha 4 ari melihat, membaca, menghafal nota dia jer akan meluluskan aku..aku tak nk repeat paper ni...pleaseeeeeeeeeeee......


Tu la semua perjuangan aku untuk semester ni...hahahaha...enjoy sgt dh abis..dan aku meraikannyer tadi dgn sekeping roti canai kosong...sedap btul rasa dia..maklum la mkn time tgh happy...hahahaha...apa2 pun bye2 uitm shah alam...and hye uitm puncak alam...my new campus....uhh la..la..